Наше життя переповнене насиллям, загалом людина до нього звикає і сприймає як звичне явище. Головна причина торжества насилля та жорстокості в тому що відбувається, це деградація духовності. Коли руйнуються та пустують храми, духовна культура перебуває в занепаді. Але від того, що храми відбудовуються і в них людно на релігійні свята, ще не свідчить про зростання духовності. Коли вічні книги та духовні осередки відсутні у житті, це свідчить про те, що духовна культура ще жевріє на рівні виживання. Але якщо вони доступні, і не користуються попитом, це свідчить про духовний занепад і моральну деградацію суспільства.

Одним з головних симптомів занепокоєння у сфері освіти України є вкрайнизький рівень духовно-морального виховання підростаючого покоління. Однак аналіз нормативних державних документівз питань духовно-морального виховання свідчить, що ці документи швидше мають декларативний характер, тому що досі не розроблено державну програму духовно-морального виховання, здійснюються лише перші кроки в науково-теоретичних і методичних підходах до постановки цього напряму в педагогіці.

Аналіз сучасних наукових досліджень вказує на те, що на сьогодні

немає наукових розробок з духовно-морального виховання учнів засобами інформатики. Оскільки педагогіка покликана вирішувати практичні завдання, поставлені державою, сучасний  учитель інформатики повинен орієнтувати учнів на ціннісні установки, встановлювати шляхи й методи формування моральних переконань, почуттів, звичок особистості відповідно до визначених моральними принципами, існуючими в суспільстві, використовуючи інструментарій свого предмета.А “міжпредметний потенціал інформатики”, який базується на міжпредметних зв’язках при виконанні завдань з обробки різних форм інформації за допомогою персональних комп’ютерів (ПК), інтернет-ресурсів, інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), можна вважати додатковою можливістю в духовно-моральному вихованні учнів. Сучасний учитель інформатики може ненав’язливо закладати якийсь “моральний фільтр” у вихованців для усвідомленого вибору корисної інформації та відбракування шкідливої; встановлювати духовні орієнтири. Творчий підхід учителя може перетворити навчальний проект з інформатики в навчально-виховний,  де тема проекту може бути безпосередньо пов’язана з духовно-моральними проблемами. Так вибираючи тему для створення такого проекту в 10 класі я пропонувала учням тему:

СІМ ДУХОВНИХ СВЯТИНЬ РІДНОГО КРАЮ  Метою, якого було

ознайомити учнів із визначними історичними пам’ятками архітектури і мистецтва рідного краю; розвивати в них уяву про побачене і цікавість до історичного минулого; виховувати в них любов і почуття прекрасного.

 При продуманій постановці основоположного та  проблемних питань моральногоплану буде сприяти активній творчій діяльності учнівз пошуку аргументів “за” та “проти” висунутих гіпотез, вирішення моральних дилем; дасть матеріал для глибоких роздумів, переживань, примушуючи працювати “душу” дитини за заданим учителем духовним вектором; створить умови для духовно-морального зростання учнів яку сьогоденні, так  і в майбутньому.

Так вибираючи тему для пошуку корисної інформації в Інтернеті для учнів 9 класу запропонувала тему:

1 2 3