- Перед початком зборів краще "залишити за дверима" поганий настрій.

- Відведіть на проведення батьківських зборів не більше 1,5 години.

- Найприємніший звук для людини - її ім'я. Покладіть перед собою список з іменами та по-батькові батьків.

- Перед початком батьківських зборів оголосіть питання, які плануєте обговорити.

- Не забудьте "золоте правило" педагогічного аналізу: починати з позитивного, потім говорити про негативне, завершувати розмову пропозиціями на майбутнє.

- Попередьте батьків, що не вся інформація може стати надбанням дітей.

- Подякуйте всім, хто знайшов час прийти (особливо татусів).

- Дайте зрозуміти батькам, що ви добре розумієте, як важко дитині вчитися.

- В особистій бесіді оцінюйте успіхи дітей щодо їх потенційних можливостей.

- Доведіть до батьків думку, що "поганий учень" не означає "погана людина".

 - Батько повинен піти зі зборів з відчуттям, що він може допомогти своїй дитині.

Не варто

- Засуджувати присутніх батьків за неявку відсутніх.

- Порівнювати успіхи окремих учнів і різних класів.

- Давати негативну оцінку всьому класу.

- Переоцінювати значення окремих предметів.

- Обирати для спілкування повчальний тон.

Осмислення підсумків батьківських зборів

Підведення підсумків зборів починається на самих зборах - необхідно зробити висновки, сформулювати необхідні рішення, дати інформацію про підготовку до наступного зібрання. Важливо з'ясувати і ставлення батьків до проведених зборів, розумно заздалегідь підготувати необхідні опитувальні листи для фіксування їх оцінок і побажань. Все це згодом стане предметом роздумів для класного керівника.

Предметом аналізу повинні також стати:

- явка батьків, причини відсутності;

- персональний склад батьків, які залишилися на особисту бесіду;

- запитання батьків в ході зборів, їх участь в обговоренні питань.

Інформація про підсумки батьківських зборів повинна бути доведена до адміністрації школи і колег-педагогів.

Тематика батьківських зборів:

Початкова школа

- Психологічні та фізіологічні особливості учнів молодшого шкільного віку.

- Режим дня і його вплив на якість навчання.

- Світ очима першокласника. Особливості сприйняття в учня першого класу.

 - Роль читання на початковому етапі навчання. Читання як джерело знань і одна з основ формування особистості.

- Роль гри в розширенні кругозору дитини.

- Виховання працьовитості. Розподіл обов'язків у родині.

- Діти і гроші. Сімейний бюджет і дитина.

- Пустощі і хуліганство - чи є відмінності?

- Роль сім'ї у формуванні особистості дитини.

Середня школа

- Адаптація учнів до умов навчання в середній школі: проблеми і завдання.

- Індивідуальні труднощі школярів у навчанні та шляхи їх подолання.

- Коли легко вчитися?

- Здібна дитина - не дар природи. Нездібних дітей немає.

- Роль сім'ї у вихованні культури поведінки дитини.

- Психологічні особливості підліткового періоду. Роль сім'ї у формуванні почуття дорослості і прагненні до самостійності.

- Бачити і розуміти. Співчуття, співпереживання і допомога дитині - гарантія миру, спокою і благополуччя в сім'ї.

- Особливості міжособистісних відносин підлітків.

- Психологічний стрес і підліток.

- Допомога батьків у формуванні та розвитку вольових якостей.

- Труднощі зростання та їх вплив на відносини між батьками та підлітками.

- Виховання дітей і "ножиці часу".

- Роль сім'ї і школи у виборі учнями шляху подальшої освіти.

Старша школа

- Роль батьків у процесі вибору професії та самовизначенні підлітків.

- Особливості старшого шкільного віку. Роль батьків у формуванні ціннісних орієнтацій.

- Труднощі особистісного росту і їх вплив на навчання в школі.

- Взаємодія класного керівника і батьків у формуванні класного колективу.

- Професійні наміри і можливості учнів класу.

 назад